Lite självanalys..

Igår kände jag för första gången på länge att jag kunde andas. Jag har otroligt fina vänenr som lyssnar, stöttar och blåser bort mina orosmoln, åtminstone för ett tag.

Jag får höra ibland från en vän att "..varför försöker du alltid förbättra dig själv? Du sätter upp mål som du inte behöver, ibland måste man tänka att man duger som man är!" (Förlåt om jag inte fick till det ordagrant!)

Sant. Men ibland är man helt enkelt inte nöjd. Ibland, när man har försökt att förändra det runt om kring sig men utan att lyckas (så klart!), så måste man börja leta fel på sig själv istället.

Jag kan rabbla upp en lång jävla lista på saker som är fel på mig. Många hade kanske blivit förvånade men min vikt hamnar faktiskt väldigt långt ner på den listan. Enda anledningen till att jag ens orkar bry mig om just det lilla (!) problemet är för att ANDRA bryr sig så jävla mycket. Jag menar, hallå?? En kropp är en kropp! De som tror att man mår så jävla mycket bättre för att man är smal/vältränad kanske inte tänker på att det finns depressioner även hos trådsmala människor?
Jag föredrar nog att tänka tvärtom. Man är kanske överviktig FÖR ATT det finns problem på insidan!
Eller i vissa fall för att man råkar gilla mat eller onyttigheter lite FÖR mycket! ;)

Iaf så är det inte prio 1.

Jag tänker inte gå alltför noga in på alla saker som jag vill ändra och förbättra men jag kan ge er anledningen till att jag ständigt misslyckas!

Kass självdisciplin!!

Det går i en ond cirkel för mig. Jag sätter upp ett mål, misslyckas, blir besviken och känner mig oduglig, bestämmer mig för att ändra på min oduglighet, sätter upp ett mål, misslyckas, känner mig oduglig..

Ibland kan man känna att man försöker så mycket att man tappar bort det ursprungliga målet. Vet ni hur jag menar?




"det har tidvis gått bra
tidvis har skakandet lagt sig
ibland har jag vaknat på morgon
och gjort det jag ska

...................

det är ibland som förut
ibland har jag känt att jag duger
det har hänt att jag samlat ihop
nog med kraft att gå ut"


Igår var en sån dag.





Börjar se fram emot lördag nu! Nästan alla har sagt att de kommer! =D Hoppas jag inte glömt att bjuda någon!? =/

Jaja. Det lär väl märkas! ;)



Nu ska jag fortsätta surfa runt lite bland bloggar jag följer. Har ni några tips på bra sådana? =)



Kommentarer

Tack för att du kommenterar!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Var kan jag hitta dig?:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0