Värdelös...

Godmorgon alla! =)

Jahapp. Idag är alltså vår femtioöring värdelös! Eller ja. Du kan iaf inte använda den i affärer längre!

Flera kunder som handlade hos oss igår fick snällt ta emot femtioöringarna i alla fall och de som protesterade fick förklarat för sig att de är giltiga idag (läs igår, torsdag) också och att man fram till sista mars 2011 fortfarande kan växla in dem på sin bank! Det verkar tyvärr som att många inte har fått det klart för sig.


Själv hade jag ett litet helvete när jag i onsdags morse skulle sätta in mina femtioöringar på mitt sparkonto på SWE-Bank här i stan. Jag hamnade med en stroppig liten tant som på ett inte alltför trevligt sätt förklarade för mig att 
"det har varit ett så stort tryck på myntmaskinen nu i samband med femtioöringens uttåg att maskinen var full och skulle inte tömmas förrän på måndag."

Afan? You don't say? Vad hade dom räknat med? Man får väl ha lite framförhållning och boka tömning liiiite oftare än vanligt när dom vet att ett mynt ska försvinna?

När jag frågade vad jag isf skulle göra så tyckte hon att "Inte vet jag! Du får väl gå och handla med dom?"
Tre rör hade jag. skoj att gå och handla t.ex en tröja eller nåt med det?!

Jag förklarade att jag faktiskt hade ett sparkonto i deras bank och ville börja spara mynten jag samlar på mig under en månad där. Ni vet. Många bäckar små!

Då tyckte hon att det var, och jag citerar, RENT IDIOTISKT! Vilken trevlig dam va? =/

"Det kostar faktiskt att sätta in pengar när man använde myntmaskinen så det löööönar sig inte att spara på mynt! "

"Nähä svarar jag då. Då kan du bara precis avsluta mitt konto."

"Ja det är väl lika bra för du använder det ju inte"

=O =O =O =O =O

Ehh?? Det var ju det jag försökte nu?

Då vill hon att jag antingen kommer ner med en dosa som dom skickade ut, eller så får jag snällt betala 250kr för att ersätta den. Innan det är gjort så avslutar hon inte mitt konto.

"Då kan du behålla kontot öppet, det kostar inte mig något!" Svarade jag och gick därifrån för att, förmodligen, inte återvända.

Tycker lite synd om en annan dam som förmodligen tog åt sig när jag muttrade "Jävla KÄRRING" precis när hon passerade. Det var ju inte till henne! Nåja. hon kanske fick den sura tanten i luckan och fattade det själv! ^^


Så då har vi alltså en "värdelös" 50-öring OCH en VÄRDELÖS bankdam. Vilket folk dom sätter som ansikte utåt!

Tacka vet jag NORDEA. Jag har konto där också och det var absolut inga problem!! Hon tog glatt emot rullarna, satte dom på mitt konto och gav mig ett kvitto och ett stort leende! Mycket bättre! =)

Nu har jag gnällt färdigt för stunden och tänker dricka kaffe, röka en cigg och sen ta tag i att få färdigt garderoberna här hemma! =)

Ha en underbar dag!

Kommentarer

Tack för att du kommenterar!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Var kan jag hitta dig?:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0