Gobbel! Gobbel!

Idag är det Tacksägelsedagen (iaf här i Sverige, i USA infaller den senare). Detta tyckte jag uppmanade till en kalkonmiddag! =D Helt SJUKT vilken tid det tog! Och då använde jag kalkonbröstfilé istället för hel fågel! Inte konstigt att dom måste börja med sin mat på tidig morgon i Amerika!! =)

 Gott blev det iaf! =)

På menyn fanns:

* Pumpasoppa med créme fraiche
* Kalkonbröstfilé
* Stuffing
* Gravy (sås)
* Brysselkål
* Honungsglaserade morötter
* Green bean/bacon/onion casserole (stavning)
* Sweet Potatoe Pie
* Potatismos
* Rårörda tranbär
* majsbröd


Jag hade köpt majskolvar också som vi skulle ha men dom blev tyvärr bortglömda i stressen.

 Men vet ni vad? Det gick lika bra ändå! =)


Jag hade även köpt allt som behövdes för en PecanPie  men det blev aldrig av. Det fanns helt enkelt inte tid för den! Och lika bra var det för nu är man så mätt att man knappt kan röra sig! =) Mannen har slocknat på soffan och jag ska snart joina honom. På soffan då, inte sova. =)

Bifogar några bilder! Bara KOLLA min SweetPotatoe Pie!!  STOLT är jag! =D

Skickar förresten in några bilder på brödet jag bakade för några dagar sen också! =) Det blev också fantastiskt gott och kommer att bakas fler gånger i detta hem! =) 












Hoppas ni andra haft en lika trevlig helg som jag! =)


 


Kommentarer
Postat av: Berit Strandberg

Rätterna ser delikata ut, men ändra datumen på kameran. Det står 2011 som årtal.

Förlåt att jag rättar dig, men rätt skall vara

rätt.

Kram från Berit

2010-10-10 @ 23:51:16
URL: http://berit.ettertaggen.se/
Postat av: Emily Juell

Tack ska du ha Berit!

Det har jag inte lagt märke till så naturligtvis gör det inget att du rättar mig! =)



Kram på dig!

2010-10-11 @ 08:33:03
URL: http://spexgirl.blogg.se/
Postat av: Ullis

Ser sjukt gott ut... =)

2010-10-13 @ 16:25:45

Tack för att du kommenterar!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Var kan jag hitta dig?:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0