Det gör ont...

Det gör ont när man tänker på så mycket en liten sak kan förändra sååå mycket. När man fattar att saker och ting ALDRIG kommer att bli domsamma igen. Detta året har varit fyllt av just sådana händelser. Många av dom dessutom ihopalänkade till varandra.

Förtroenden som knäckts, löften som brutits, vänskaper som helt eller delvis dött. Det gör ont när det är människor som står eller har stått en nära. Ännu mer ont gör det att veta att en hel del av allt hade kunnat undvikas SÅ enkelt. 

Vissa saker och människor saknar man. FRUKTANSVÄRT MYCKET!!

Andra kanske inte lika mycket.

Jag satt och pratade med en vän tidigare idag. Vi pratade just om sånt här. Jag VET att det finns något gott i alla och en var. Jag har t.o.m ansett att jag var duktig på att leta upp just det NÅGOT i ett hav av dåligheter (Fråga mamma! ;P)

Och visst. Det fanns goda sidor också. Även då när man satt och retade sig som mest. Men tyvärr var dom inte tillräckliga för att JAG skulle offra min egen lycka för dom. Det onda överskuggade det goda.

Men nu mår jag faktiskt rätt OK med de människor jag har runt mig. En del saker GÅR BARA INTE att "sila bort". Nu är det goda iaf övervägande.




Don't you dare to turn the other cheek.
Don't you dare to put me down!
I don't have time to play hide and seek,
To find another friend in this cold hearted town!


You promised me to stick around!
You said I'd never be alone
You never mentioned that your promises were bound
You never said that your friendship were just a loan

I know I would survive without you
But I would miss your eyes, your heartbeats, your smell!
I know I can make it without you.
But i sure would miss you like hell!


I cry my tears in silence,
my scars will never show
I keep my feelings inside with violence
and my energy is running low


I need to know that you meant it all
That you will always be by my side
That you will try to catch me everytime I fall
And stay wiht me through this bumpy ride!


If you make it your assignment to love me,
Your role in life to play
Your mission to make it a vision, to see!!
And is brave enough to never go astray!

If you protect me from further harm,
if you never will let me crash and burn
Then I can, AND WILL, promise you this!

I will love you twice in return!!



Kommentarer
Postat av: pia

vilken fin dikt du har skrivit... eller låttext eller vad man ska kalla det för? Känner igen mig i det du skriver, att det gör ont o mista en vän. Håller med dig! Klart det gör ont! Man delade ju det mesta med varann o sånt glömmer man bara inte! Hoppas det löser sig för dig! Kram

2010-10-31 @ 06:08:16

Tack för att du kommenterar!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Var kan jag hitta dig?:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0