3... is a magic number...

Sådär. då var en ny mobil beställd till mannen. Så typiskt att man själv ska få leta reda på det billigaste sättet. Wezz mobil var ju naturligtvis inte försäkrad så han får inte ut en ny. Alltså var frågan: Vad kan jag isf göra?

"Det billigaste sättet är att du startar ett nytt abonnemang. Då får du en ny mobil. "

"Ok? Så då säger jag upp mitt andra abonnemang?"

"Nej. Isf måste du betala restbeloppet. Du skaffar alltså ett ANDRA abonnemang, som du INTE använder, så får du en ny mobil till det abonnemangent. Och så sätter du ditt "nya" sim-kort, alltså ditt gamla nummer, i telefonen."

"Ok? Och vad kostar det?"

"Det billigaste är 69kr/mån i 24 månader. Då får du mobilen gratis. "

"Hmm... jag ska tänka på et och återkommer."


Vi kollade på deras hemsida istället. Vips så har vi skaffat en ny telefon, med kontantkort förvisso men det kvittar, för den nätta summan av 495kr TOTALT istället för 1656kr för abonnemang + 696kr för avikostnader.

Alltså: 495kr istället för deras BILLIGASTE lösning 2352kr. Kanon, eller hur?! =D


Nu ska jag lalla iväg till jobb. =) Ha en bra dag! =)


Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Caroline - Mamma till Noah

På 3 hemsida?

2010-05-19 @ 15:25:39
URL: http://caaaaaaroliine.blogg.se/
Postat av: Emily

Stämmer bra det Carro! =)

2010-05-19 @ 20:15:29
URL: http://spexgirl.blogg.se/

Tack för att du kommenterar!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Var kan jag hitta dig?:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0