Starka Viktoria!

Detta eviga prat och skällande om Kronprinsessan Viktoras bröllop börjar bli påfrestande! Visst. Jag är inte heller överlycklig över att delar ska bekostas med skattemedel men jag har hoppat över alla grupper på FB som skriker ut "Vägra betala det kungliga bröllopet!".

 Jag tänker tillbaka på tiden innan mitt eget bröllop. Det var verkligen inte idel leenden där åt alla min idéer och påhitt men alla försökte iaf hjälpa till eller komma med förslag. Folk ställde upp till tusen och jag fick en sagolik dag!

Jag undrar om någon faktiskt tänker på att detta är Viktorias och Daniels stora dag och INTE det svenska folkets. Även om Sverige och alla sura människor anser sig ha en input eller åsikt om deras bröllop så är det fortfarande DERAS dag! Jag hade blivit FÖRKROSSAD om jag fick läsa i tidningen att halva Sverige rasar över mitt bröllop!

Deras vigsel är ju (förhoppningsvis) planerad för att dom älskar varandra och inte för att dom måste.

Jag tycker det är synd att folk är så uppretade. Tänk på Viktoria! Hon måste följa en massa regler, seder och vett och etiketts-detaljer som en annan (som tur var) fick lov att hoppa över! Hon kommer att ha MASSOR med folk som hon inte känner på sin bröllopsmottagning, hon ska hålla hov två dagar innan den stora dagen, hela Sverige är involverat osv. 

Tänk om Viktoria i själva verket inget annat vill än att få äkta sin Daniel med fötterna nergrävda i sanden på en strand i Västindien eller Thailand? Med håret löst och en enkel vit klänning? Hon kanske vill att dom ska ha ett midnattsbröllop eller ett bröllop med tema Sagan om ringen! 

Jag undrar hur möhippan blev planerad? Vart tar man en kronprinsessa för att hon ska få en avkopplad, superrolig dag utan att hon ska bli störd hela tiden? Hmm..
 
Jag hade INTE pallat med att inte få välja själv. Att inte få bestämma var, när, hur. Om det ska vara si eller så osv.  Min bröllopsdag var MIN (och min mans såklart) och jag avundas henne INTE!!

Jag tycker att Viktoria är stark!! Hon gör, iaf i mina ögon, en ENORM uppoffring för det svenska folket!


Hon låter SIN dag bli hela Sveriges...

Kommentarer

Tack för att du kommenterar!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Var kan jag hitta dig?:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0